2008. augusztus 12., kedd

Töltött kínai batyu, avagy tavaszi tekercs leveles tészával sütve




Imádjuk a tavaszi tekercset, de szerintem mindenki tapasztalta már, hogy akárhol eszik ilyen finomságot, az első falatnál az olaj úgy csúszik végig a torkán, mint egy meztelen csiga. Magyarul, idáig még nem ettem olyan helyen tavaszi tekercset, ahol ne úszott volna az olajban. Itthon is próbáltam ilyet csinálni, de tényleg rettentően megszívja magát a rizslap, amibe betekerik a husit.
Úgyhogy módosítottunk, nem kis sikerrel:))))
Az alábbi étek kb 30, közepes darabhoz elegendő.

Hozzávalók:
- 2 csomag leveles tészta
- 1/2 kb darált hús
- 3/4 vagy 1 egész kínai kel
- bors
- só
- kb 4 evőkanál szója szósz (édes)
- egy nagy fej hagyma
- fél csomag wok zöldség
- 1 kis fej fokhagyma
- pad thai szósz ízlés szerint, ha raksz bele, akkor kb 2-3 evőkanálnyi
- 1 tojás felverve

Elkészítése:
A leveles tésztát kiolvasztjuk szobahőmérsékleten.
Közben a hagymát megpucoljuk, elfelezzük és vékony szeletekre vágjuk, olajon megfuttatjuk egy kicsit. A darált husit hozzáadjuk és együtt pároljuk tovább fedél alatt egy kicsit. Közben megkevergetjük, hogy a husi ne tapadjon össze és egy kis borsot meg sót is adhatunk hozzá. Mindeközben a kínai kelt úgy ahogy van, egyben megmossuk, a külső leveleket leszedjük és oldalára fordítva vékony szeletekre vágjuk. A felvágott szeleteket egy szűrőbe tesszük, megmossuk, lecsöpögtetjük és a husihoz adjuk. Együtt pároljuk tovább fedél alatt.
Amikor már egész jól megfőtt a husi és a kel is elalélt, hozzáadjuk a fél csomag wok zöldséget, a pad thai szószt, a szója szószt és még tehetünk bele borsot, ha borsosan szeretjük.
Aki úgy gondolja, tehet bele egy pici főzőbort is, de nem fontos.
Ha megpároltuk a zöldséget is (épphogy pároljuk), vegyük le a fedőt, csavarjuk fel a gázt és forgassuk át a zöldséges husit. Utána szűrjűk le a levét, ha van, ne legyen túl szaftos.

Elkezdhetjük felmelegíteni a sütőt kb 190 fokra.

A tésztát nyújtsuk ki 2-3 mm vastagra. Én kb 10x6 cm-es négyzeteket vágtam késsel, de lehet csinálni nagyobbat, kisebbet is, vagy lehet pogácsaszaggatóval is . Tegyünk a közepébe annyi husis zöldséget, hogy be lehessen fedni, de ne a tészta domináljon (tehát ne bolti-módi legyen, hogy a közepén vagy kis trutyi és a többi meg full tészta és körberágja az ember a tésztát, hogy a kevés töltelék maradjon a végére egy falatnak).
A széleket nagyon picit vizezzük be, hajtsuk rá és a kivajazott tepsibe tegyük be. A felvert tojással kenjük át a tetejét.
Ha kész, tegyük be a sütőbe alulról a harmadik fokra és kb 20 percet kell sütni.

Tálaljuk ki és mártogatósként szójaszószt vagy szójaszósszal kevert chiliszószt lehet tálalni.

ISTENI!!!!:)))

Extrák, tippek: A tetejére lehet szórni egy kis kínai borsot is. Én úgy vettem észre, hogy a kínai tekercs mindenhol nagyon borsos, így én is úgy csináltam, de ez ízlés kérdése. A husis zöldséghez akár chilipaprikát vagy chili szószt is lehet tenni a főzés közben.
Ha marad husis zöldség vagy edd meg, vagy főzzél hozzá rizst, vagy lehet készíteni hozzá kínai tésztát és azt a wokban a husival átforgatni egy kis fokhagymával meg még hagymával.
Ha marad tészta, reszelj rá sajtot, ha van rá mód, többfélét és ugyan nem kínai, de lesz egy kis sós süti.




2 megjegyzés:

Jutka írta...

Hmm, ez nagyon finom :)
Egyszer ettem és már nagyon szeretném kipróbálni, így örülök, hogy ráakadtam a receptre
szép napot, üdv J.

Vizsó-family írta...

Köszönöm. Fini is:) Igazából rizslapból kell csinálni, de nem tudtam még olyat venni, ami bírta volna a sütést. Általában olyan boltban vásárolok, ahol a magyart még csak törni sem törik:) de ha sikerül, felteszem:) és leírom melyik a jó:)