2010. február 5., péntek

Pillekönnyű, isteni túrófánk 15 perc alatt


Egy újságban olvastam a receptet. Egy kis észrevétel hozzáfűzésével megosztanám veletek.
Nagyon gyorsan elkészíthető, könnyű mégis kiadós túrófánk kevés túróból is sok lesz.
Nekünk rettentően ízlik:)

Hozzávalók kb 20-30 db hozzávetőlegesen 4-7 cm átmérőjű fánkhoz:
- 25 dgk túró
-25 dkg liszt
- 3 tojás
- 2 dl tejföl
- 6 dkg cukor
- 1 vanília belseje
- 1 pici csipet só
- 1 csapott kiskanál szódabikarbóna

Sütéshez és utána olaj és vaníliás porcukor.

Elkészítés: a hozzávalókat egyszerűen összekeverjük. Olajat felforrosítjuk és kanállal beleszaggatjuk a tésztát, mindkét oldalát megsütjük, lecsepegtetjük vagy leitatjuk róla az olajat. Meghempergethetjük vaníliás porcukorba vagy meg is szórhatjuk, amelyik jobban tetszik.
Észrevétel:
Az eredeti recept szerint egy evőkanálnyit kell beleszaggatni az olajba. Én nem javaslom, mivel a belseje még nyers lesz mire a külseje már szénfekete. Így az én tapasztalatom alapján egy evőkanálnyit három részben (egy másik kanállal) szaggassunk az olajba. Egy kupacnak kb. 3-4  cm átmérőjűnek kell lennie. Ez majd jóval nagyobb lesz. Ennél nagyobbat ne szagassunk, mert nem fog a közepe megsülni rendesen.
Amúgy nagyon isteni, habkönnyű és tényleg borzasztó gyorsan kész. Mire megforrósodott az olaj összeraktam a hozzávalókat és már tettem is bele. Kb 10-15 perc alatt kész az egész.

Extrák:
Szerintem még elbírhat a tésztája egy picike citromhéjat vagy citromlevet (igazit), de nem próbáltam. Valamint vaníliás porcukorba aki szereti, tehet fahéjat, az mindenképp jót tesz. Talán még a sima porcukor helyett lehet pl. vaníliás porcukors tejfölt is adni hozzá. Mi próbáltuk sárgabaracklekvárral......... annyit mondanék, hogy tartsatok otthon szódabikarbonát-ot:)))) Szóval tobzódjatok!!

Jó étvágyat.

Nincsenek megjegyzések: