2012. augusztus 20., hétfő

Country csirke (vagy malac)

Ez az az étel, amit MINDENKINEK ki KELL próbálnia. Valami mennyei. Tudom ajánlani vendégvárónak, hétvégi finomságnak. Egy külföldi oldalon találtam és ma meg is csináltam. Igazán finom és közel áll a magyar ízlésvilághoz. Tutira bejön Neked is!


Hozzávalók kb 4-6 főre:

- spagetti tészta
- 4-6 csirkemell (csirkecomb, tarja ami tetszik)
- 1 nagy hagyma
- 20-30dkg gomba
- 1 alma
- 2 csomag gombakrémleves (én Knorr-t használtam)
- 4 szelet bacon + a tálaláshoz
- 1/4 pohár fehér száraz bor
- 10-20 dkg cheddar sajt (vagy trappista, esetleg aki ínyenc az tehet rá Pannóniát is, illik hozzá)
- olaj vagy vaj
- só és bors

Elkészítés:
A gombát megtisztítjuk, felszeleteljük. 
Az almát meghámozzuk, felkockázzuk. 
A hagymát megpucoljuk apróra kockázzuk. 
A husit sózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben megpirítjuk a négybe vágott baconszalonnát, kivesszük. Ugyanebben az edényben megfuttatjuk a húst, hogy mindkét oldala hirtelen megpiruljon. 
Kitesszük egy tányérra. Ugyancsak ugyanebben az edényben megpirítjuk a hagymát, olajat tehetünk alá.
Ha kész, ráöntjük a gombát és az almát. Picit sózzuk borsozzuk (nem nagyon). Egész addig pároljuk-főzzük míg teljesen össze nem esik. A levének nem kell elfőnie teljesen, nem muszáj. Közben elkészítjük a leírás szerint a gombakrémlevest. Ha  kész, akkor a feldarabolt megpirított baconszalonnát, a gombakrémlevest és a bort ráöntjük a gombás-almás egyvelegre és egy picit még kevergetjük.
Igazából innen kétféleképp lehet készíteni az ételt. Az egyik, hogy a husikat kiszedjük egy tepsibe és ráöntjük a szószt és úgy be a sütőbe 180 fokba 40-50 percre kb (míg a husi megsül). Vagy - és én ezt választottam, főleg azért is mert csak csirkecombot kaptam és az finom ropogósan - a sütőben ropogósra sütjük a husit és kivesszük. Ha ez utóbbi variációt választanánk, akkor már a tűzhelyen történő megpirítás után be is tolhatjuk a sütőbe a husikat. Megfőzzük a tésztát, mellé rakjuk a ropogós húst, ráöntjük a szószt és cheddar vagy más sajttal megszórjuk.

Jó étvágyat! Nagy sikere lesz!

Ui: én úgy gondolom, hogy ez az étel sok féle húst elbír, azért is írtam, hogy lehet csirke, malac (tarja).



Nincsenek megjegyzések: